VD
Magnus Skoglund
Magnus Skoglund, född 1982, är sedan 2021 VD i Online Brands Nordic AB. Magnus har en magisterexamen i ekonomi från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Magnus grundade Cama Gruppen AB år 2008 och har sedan dess varit VD för bolaget. Magnus Skoglund äger direkt och via bolag 4 379 333 st aktier i bolaget.
CFO
Thomas Häggkvist
Thomas Häggkvist, född 1974, har bred erfarenhet av att arbeta som CFO och VD i små- och medelstora noterade företag i Norden inom en rad olika branscher. Han har drivit en egen CFO-konsultverksamhet sedan 2014 med kunder inom bl a handel, byggsektorn, gruv- och mineralbranschen. Häggkvist har en magisterexamen i finansiell företagsekonomi från Stockholms Universitet.
STYRELSE
David Rönnberg
David Rönnberg, född 1977, är sedan 2021 styrelseordförande i Online Brands Nordic AB. David har en magisterexamen i finansiering från Stockholms universitet och styrelseutbildning från Michaël Berglund Board Value. David är VD för Musti Group och har tidigare varit VD för Indiska Magasinet Aktiebolag, Internetstores Nordic och Bringwell. David Rönnberg äger direkt och via bolag 3 202 740 st aktier i bolaget. Oberoende i förhållande till bolaget och bolagsledningen. Beroende i förhållande till större aktieägare.
Henrik Bunge
Henrik Bunge, född 1973, är sedan 2021 ledamot i Online Brands Nordic AB. Henrik har en juristexamen från Uppsala universitet. Han har också läst ekonomi på Stockholms universitet och strategisk försäljning vid Harvard university. Henrik är VD för Björn Borg och har tidigare varit VD för Peak Performance, Managing Director för Adidas Group Area Nordic och Försäljnings- och marknadsdirektör på Hästen Sängar AB. Henrik Bunge äger direkt och via bolag 9 800 st aktier i bolaget. Oberoende i förhållande till bolaget och bolagsledningen. Oberoende i förhållande till större aktieägare.
Carl Rydin
Carl Rydin, född 1985, är sedan 2021 styrelseledamot i Online Brands Nordic AB. Carl har en Bachelor of Business Administration från Dowling College samt studerat vid Columbia Business School i New York. Carl är Investment Director på investmentbolaget Jofam och har dessförinnan varit portföljförvaltare på Origo Fonder. Carl har spenderat 12 år i New York som investeringsanalytiker på Lucerne Capital och inom M&A-teamet på investmentbanken Fredericks Michael & Co. Carl Rydin äger 0 st aktier i bolaget. Oberoende i förhållande till bolaget och bolagsledningen. Beroende i förhållande till större aktieägare.
MATHIAS HEDSTRÖM
Mathias Hedström, född 1969, är sedan 2021 styrelseledamot i Online Brands Nordic AB. Mathias har en civilingenjörsexamen från Lunds tekniska högskola. Mathias har tidigare erfarenhet som styrelseordförande genom sina nuvarande uppdrag som ordförande i styrelsen ibland annat Norhult Sweden AB och Nordic Kidswear Aktiebolag. Mathias är styrelseledamot ibland annat Houdini AB, Houdini Sportswear AB, Nordic Netstores Aktiebolag och Leanca AB. Utöver sina nuvarande och tidigare uppdrag som ledamot har Mathias varit verkställande direktör och styrelseledamot i Addnature AB i 13 år mellan år 2000 till 2013. Mathias Hedström äger direkt och via bolag 1 484 899 st aktier i bolaget. Oberoende i förhållande till bolaget och bolagsledningen. Oberoende i förhållande till större aktieägare.